Bilet metropolitalny
Bilet metropolitalny to bilet miesięczny, pozwalający na podróżowanie autobusami i tramwajami Komunikacji Miejskiej w Krakowie (KMK), w ramach transportu organizowanego przez Zarząd Transportu Publicznego w Krakowie. Dodatkowo bilet ten uprawnia do nieograniczonej liczby przejazdów w wyznaczonej strefie taryfowej pociągami organizowanymi przez województwo małopolskie (Koleje Małopolskie, Polregio, Koleje Śląskie), a także autobusami organizowanymi przez województwo małopolskie i gminy, takie jak Wieliczka (system Wielickiej Komunikacji Miejskiej), Michałowice, Niepołomice, Skawina, Wielka Wieś i Zielonki.
To efekt współpracy Województwa Małopolskiego, Gminy Miejskiej Kraków oraz gmin wchodzących w skład Stowarzyszenia Metropolia Krakowska.
W ramach Biletu Metropolitalnego wzajemnie honorowane są uprawnienia do przejazdów ulgowych – w zależności od kanału zakupu biletu przez pasażera, np. w przypadku nabycia biletu po stronie Komunikacji Miejskiej w Krakowie, w pociągach należy okazać uprawnienia do ulgi obowiązujące w systemie Komunikacji Miejskiej w Krakowie. Uprawnienia do przejazdów bezpłatnych, w tym bilety wolnej jazdy, nie są honorowane. Zwrotu Biletu Metropolitalnego należy dokonać u Operatora, u którego bilet został nabyty.
Jak otrzymać Małopolską Kartę Aglomeracyjną (MKA)?
Małopolska Karta Aglomeracyjna jest imiennym elektronicznym nośnikiem biletu okresowego. Aby zostać użytkownikiem systemu MKA należy udać się do jednego z Punktów Obsługi Klienta MKA (POK MKA) z dokumentem potwierdzającym tożsamość (oraz dodatkowo zdjęciem) w celu odbioru spersonalizowanej karty MKA (wydanej nieodpłatnie), na której dokonany zostanie zapis pierwszego biletu okresowego. Istnieje także możliwość zamówienia karty przez portal MKA, a następnie jej odbioru osobistego w POK MKA lub wybrania opcji przesyłki pocztowej. Kartę MKA w wersji mobilnej można założyć pobierając aplikację mobilna Małopolska Karta Aglomeracyjna – iMKA.
Więcej o iMKA